Tekstweergave van DC_1923-05-17_010
Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
l
in‘
ö?1
l
19"-
onder
walter,
wat’
de‘
‘eigenaars
honderden
z
guldens
schade
berokkende.
‘Nu
werd,
zooals
vroeger
ook
al,
d‘e
schuld
ge-
worpen
op
de
Eindhovensche
ontginning
en
men
liet
kwajongens
den
dijk
doorsteken
De
kleine
dijk
langs
de
‚grenslijn
werd‘
op
3
plaatsen,
de
‘groote
dijk,
panallel
loopend
met
de
Dommel
op
2
plaatsen
doorgestoken,
waardoor
“de
prachtige
Eìndhoven=sohe„
ontginning
geheel
‘
onder
water
werd.‘
gezet.
En
wat
constateerde
mennu?
Dat
het
onder
walter
loopen
van
helt
Gestels
Broek
geen
invloed
had
op
den
water-
toevoer
in
de
Velldlhovensche
eigendommen
‘Het
doorsteken
van
dijken
is
een
ernstig
feit,
dat
met
6
jaar
kan
gestraft
worden,
‘De,
Kon.
marechaussee
heeft
de
zaak
in
handen.
‘
De
gearreslteerdlen
zijn
beiden
uit
Meerveld-
j
hoven_
Een
der
gearresteerdíen
‚is
zekere
De
«Gr.
Van
Reizen
en.
Trekken.
In
„Reizen
enl
Trekken”,
het
olîglaan
Van
die
’
Ned.
Reisvereenilging,
deelt
d‘e
heer
H.
Miehel-
v
een‘,
de
algemelene
secretaris,
mede‘,
dat
in
1919
door
de
leden
vverreisd
werd’
-
in
de
ve-reeni-
_
ginlgsreizen
natuurlijk
—
voor
f
36.000,
1920
voor
een
f
7000
meer
dan
in
het
voorafgaande
jaar.
Van
de
reizen
in
Dnitschlairìd
Verlìelt
de
11691‘
‘Miohelsen,
dat
ze
zeer
dikwijls
een
belangrijk
_„
bedrag,
onder
de
raming
bleven.
Hij
noemt
als
voorbeeld
een
Harzreis‘,
die
oorspronkelijk
f
60
zou
kosten
en
waarvan
de
werkehjke
uitgave
f
27.48
bedroegen‘.
i’
j’
Na.
«dle
opmerking
te
hebben
gemaakt‘,
dat
de
‘
groots
vereenlígingsreìzen
in
1922
niet
aan
de
verwachtingen
voldeden
—
er
Wallen
Viel‘
Zulke
reizen
‘naar
Zwitserland
en
één
naar
den
‘Rijn
uitgeschreven,
doch
maar
het
‘eerste
land
ging
er
maar
één
door,
terwijl
de
animo
V001‘
de
Bijnreis
buitengewoon
groot
was
—
zegt
het
ver-
slag
het
volgende
over
de
medewerking
der
Ne-
dlerlandstche
Spoorwegen:
.
‚Ik
wil
hier
nog
eens
opmerking
maken
aan
het
adres
der
Nederlandsche
Spoorwegen
N
er-
gens,
geen
„enkelband
van
Europa,
is
het
rei-
’_zen
zoo
duur
als
in
Holland,
maar
daartstaat
(tegenover:
nergens
vindt
men‘
zoo
weinig
tege-
moetkoming.
De
Nedlerlandsche
‘Spoorwegen
mee-
"nen
blijkbaar,
dat
die
twee
feiten
elkander
OP“
heffem
Het
is
ons
in
Zwitserland
meer
dan
eens
gebeurd’,
dal;
een
leider,
met
zijn
deelnemers
op
het
station
komende,
een
extra.
wagen
Vmeg
voor.zijn.
gezelschap
en‘
binnen
10
minuten
was
het
in‘
orde‘.
‘Stel
hiertegenover
‚het,
feit,
da-t
wij
voor
onze
V.
R,
b.v.
naar
Inlterllaken,
voor
pl.m.
125
personen
gereserveerde
wagens
aanvroegen,
die
ons
toegevoegd
werden.
Op‘
den
dag
Van
ver-
trek
waren
er
wagens
zonder
zijlgang
en
zonder
‚W,
0.,
waarmee
mennaar
keuze
kon
rijden,
of
op
het
perron
kon
blijven
staan,
‚■relukkíg
hebben
wij
niet
altijd
die
ervaringen
gehad
en
heeft
ruien
ons
ook
wel
enkele
malen
zeer
welwillend
geholpen,
maar
roernen.
over
de
medewerking
kunnen
wij
niet.
Elnïtoch
zijn
wij
zeker
wel
een
der
grootst-e
klanten
der
Neder-
landsche
‘Spoorwegen,
walnlb
al
gaan
de
meesten
naar
het
bmïtenland,
alle
leden
moeten
toch
aula-ar
de
grens
vervoerd.
worden
en
de
tarieven
tot
aan‘
de
grens
zijn
gewoonlijk
niet
het
kleinste
gedeelte
der
reissom.”
Een
Vliegende
Hollandíer.
In
het
Finsch
blad
„Kansan
Työ’!
kwam
vol-
gens
helt
Volk
net
volgende
voor:
‘Onze
redlaktie
werd
door
een‘.
energrieken
«jon.-
gjen‘
man
bezocht
die
A.
F.
de
‘Groot
heet
en
van
Hollandsche
afkomst
is.
Hij
‘is
in
October
1922
een
langen:
fietstocht
aangevangen,
met
het
doel
„de
wereld
om”
te
rijden.
Op
zijn
reis
heeft
hij
reeds
Denemarken,
Noorwegen,
Zweden
en
het
grootste
deel
van
Finland
achter
den
rug.
In
Finland
heeft
hij
den
geheelen
kustweg
gevolgd
en
is
van
llîelsìnlni
naas
Vipuri
gekomen;
Dien
weg
door
Zv.
eden,
Noorwegen
en
Finland
heeft
hij
natuurlijk
door
sneeuw
en.
dikwijls
bij
zeer
sterke
vorst
gemaakt.
De
man
heeft
echter
geen
oogenblík
den
moed
verloren,
blijft
integendeel
nog
vast
in
zijn
besluit
zijne
reis
door
Rusland,
Perzië
en
OÖstrAzië
naar
de
Beringstraat
en
vandaaruit
verder
naar
Noord-Amerika
door
te
zet-ten,
waarbij
wij
hem
in
zijn
energie“
en
wils-
kracht
gelukkige
voortzetting
toewenschen.
‘Wij
publiceeren
hieronder
e‘en.
vertaling
van
een
beknopt
artikel
van
zijn
hand:
„Velen
hebben
misschien
„den
Vliegenden
Hollander”
(zooals.
de
ko-uranten
mij
betitelen)
op
de
straat
gezien.
Ik
geef
hier
een
weinig
van
mijn
prestaties
weer.
Op
10
Ootober
1922
ben
ik
van
Holland
weggereden
op
‘een.
gewoon
rijwiel,
tot
de
Deensche
grens
met
een
gewicht
van
30
K.G.
beladen;
in
Hxr-‘lsingfors
was
dit
echter
reeds
tot
36
K..G.
aangegroeid’.
Ik
heb
den‘
weg
Amsterdam,
Den
Haag,
Maastricht,
Aaohem‘,
München-‘Gladbach,
Dorttmnnd,
Hamburg,
Flensburg,
‘Odense,
Kopenhagen
in
10
dagen
ge-
maakt,
Kopenhagen,
Kallundberg,
Aarhus,
Fre-
derikshamn
in
4
dagen.
Kristiania‘,
Orebre
(daar
..
was
veel
sneeuw)
18
dagen.
Orebre,
Sïtockholcm
2
dagen.
Stockholm,
Ge■e.
Sundsvall,
Indal
53s
dag.
Indal,
Ostersund,
Trondhjem,
Steinkjer,
Nordli,
Löfberga,
Umea,
Lulea,
Korpilonbolo
(NoordèPoolcirkel)
was
niet
licht
en
van
Kor-pi-
lombolo
over
‘Haparanda,
Tornio,
Oulu,
Vasa,
Abo,
Helsingfors
tot
hier
was
ook
tamelijk
zwaar,
dch
niettemin
heb
ik
den
weg
Oulu
(Uleaborg)
Kristinestad
in.
7
dagen■
Kristinestad
Björneberg
in
één
dag
gemaakt.
Björneberg,
Abe‘
in
twee
dagen.
Abe‘,
Ekenes,
Ilelsinki
4}
dlag.
Helsinki,
Fredeiilzshamn,
Wiberg
5}
dag.
Intnsschen
wacht
ik
sinds
22
dagen
op
toestem-
ming
toèthet
binnenkomen
van
Rhsland,
terwijl
het
mij
op
het
konsulaat
in
Helsingfors
met
14
dagen
beloofd
is.”
Een
irabericht
luiddez’
„Gisteren,
11
April,
Werd
mij"
door
den
kon-
sul
der
Russische
republiek
meegedeeld
dat
hij
van
de
delegatie
uit
Helsingfors
‘Inededraeling
ontvangen
had
dat
mij
geen
toestemming
gege-
ven
werd.
Waarom,
kon
men
niet
‘zeggen.
Doch
zeer
vermoedelijk
omdat
ik
O-beìenen
heb
en
mijn
haren
2
mM_
te
lang
zijn.
De
reis
wordt
thans
over
de
randsitaten,
Ro-emenìë
en‘
Turkije,
voortgezet.”
Iíinîuci
Esìs■suájjscjoufoìiiscuiàm
BERICHTEN.
‚
U
Dle
Spijkerfabriek.
De-
firma
H.
vlan
Dam
Azn.
&
Zonnen]
heeft
voor
een
Hollandlsehe
combinatie
die
automo-
btelfalbrmelden’
„Trompenbuwl■
met
die
daarbij
b■lìbiìmôï■dlû
‘Oûllrûbíen
en
helt
recht
van
de
Spij-
ker-falbrioage
aangekocht,
VO-Olríbs
verneemt
de
Telí,
dlalt
hier.
oude
pen
Slonleell‘
in
functie
blijft
en.‘
ten]
getale
van‘
127
man
onder
directie
van
dien
heeren
J.
F.
Lebrelt
en’
B.
Springer.
‘BURGERLIJKE■STÀN■DEN.
Burgerlijke
‘stand:
van
Dordrecht.
Van
15—-11l6
Mei.
sB
e
v
al
l
e
n:
J.
W.
van
Eijnsbergen-Aar.
nloultse;
z._
Wijnsltlr.
45101.;
J.
G.
valn
Vlámanemen.
Jäneent.
dl,
.
Wkltlerbrelekstr.
115m2.
,-
A.
Hellihg-
man-de.
‘Bruin,
z.,
Reeweg
(O)
110;
N.
Kuslaers»
Sinitls,
d‘.‚
Iieerheijmansuijssîtr.
.50
,-
M.
C.
P.
Kok
Pasdeloup;
z.,
Volomstr.
200.
O
v
e
r
l
e
d
e
n:
‘Gleestruxdla
Wilhelmina
îLobé,
Wied‘.
J.
de
Bruin,
66
j.
Kerrksbuurt
11;
A]-
belrtus
‘Jo-sephus,
z.,
van
F.
Brouwer
en
A.
C.
Peperkamp,
7
mnld.
Lamlgve
Breestr.
6
rdi;
Ca-
rolina
Verbeek,
eohlt.
J.
Korsman
77
j.
aan
boord
r
.-.‚.»u.u.-
.
„i
z‘..«
Ondartrouwd
:
e
Tandarts
lEllDRilt
TE
KOOP
en
j
MARTHA
ETS
BARTH
BRUGMAN.
'
Antwerpen,
Cnpérusstraat
9.
Dordrecht,
Hoogt
9.
Groenmarkt
65,
;
A
F
W
E
z
1
(:-
l‘
van
18
MEI
tot
en
met
23
MEI.
Huwelijksvoltrekking
9
Juni
te
Fandarts
HORD■K,
Steegoversl.
79.
Antwerpen.
39705
Het
altijd
durende
l
Heden
overleed
tot
onze
diepe
droefheid,
onze
lieve
Man
en
Vader
deHeer
rletsr
nonius
sunel
van
Hattem.
in
den
ouderdom
van
39’
jaar.
E.
C."
S.
VAN
HATTEM-
‘
r
‘
‘
VERMAST
en
Kinderen.
Dordrecht,
'15
Mei
1923.
Wolwevershaven
Q7.
Geen
bezoek.
Voorloopig
kosteloos.
De
teraardebestelling
zal
plaats
hebben
op
Zaterdag
19
Mei
ten
12%
uur
op
de
Algemeene
Begraaf-
plaats.‘
—
.
‚
39754
“d”
Prijs
70
Gent,
IS
VOORHANDEN
BIJ
Î■LBIIISSÊ■IEHf■a■ïsll■■llll■lll■l
W■nstraai
123,
Dordrecht.
39727
39780
Bij
vonnis
van
de
Arrondissements-
Rechtbank
te
Dordrecht
dd.
17
Mei
1923
zijn
de
Handelsvennootschap
de
■rma
schsepsmaderij
en:
,‚Avonl‘uur”
firma
ligd
te_
Dordrecht
Houttuinen
N0.
5
en
hare
Jndividueele
leden
LEENDERT
Heden
overleed
onze
lieve
Zoon,
Broeder
en
Behuwbroeder,
de
Pl■lâl‘
Ê■■l■lls
3111161
U■ll
Hattem.
in
den
ouderdom
van
39
jaar.
Uit
aller
naam.
‘l
DE
MAN.
Vleeschhouwerstraat
örood.
5.;
Vleeschhouwerstraaf
en
CORNELIS
TE
VELDHUIS,
‘N0.
3rood
te
Dordrecht,
in
staat
van
faillissement
‚x
verklaard
met
benoeming
van
den
EdelAchtbaren
Heer
Mr.
H.
HEU-
1
VELINK
tot
Rechter-Commissaris
en
Mevr.
de
Wed.’
H.
VAN
HATTEM-
39755
VAN
m:
GRAAF.
"
Dordrecht,
15
Mei
1923.
g,
à—
van
ondergcteckende
tot
Curator.
Jhr.
Mr.
D.
J.
P.
HOEUFFT,
Advocaat
en
Procureur,
Vrieseweg
81.
Dordrecht.
‘v’
_.‚
‚awnn
VÁDVEÍÏTEEÌÍEN:
is
zelfs
noodzakelijk’
voor
lien
die
hun
zaken
0D
hetzelfde
peil
willen
houden.
overal
verkrijgbaar.
‘Jeeq■lgaxaan
[EJBAO
Herdenkingsíeasîin
All.
lied.
Verband.
a
De
REGELINGSCÛMMÍSSIE
maakt
bekend,
dat,
voor
zoover
beschik.
baar,
voor
niet-leden,
op
een
nader
in
plaatselijke
bladen
bekend
te
maken
dag,
nog
plaatsen
zullen
woroen
verkrijgbaar
gesteld
voor;
lil
‚de
ROLPRENTVERTOONING
in
Luxor,
Donderdag
24
Mei
1923
,
_‘
trgen
f
1.——
de
plaats,
zonder
verhoogm
;
„denaFEESTAVOND
In
den
Schouwburg,
v■jdag
25
Me;
1923
tegen
-
‘
f
1.59
de
plaats,
zonder
verhooging;
Kif‘
hît
MENGELBÉRG-CCNCERT
in
Kunstmin;
Zaterdag
26
Mei
1923
tegen
f
3.50
de
plaats,
zonder
verhooging
'
De
leden,
welke
den
Inschrijvingsbrief
(ingesloten
bij
het
Meimummer
Van
Neerlandla)
nog
niet
Inzenden,
worden
Verzocht
dit
ten
spoedigste
te
doen_
REGELINGSCOMMISSIE.
/
r
0;”
39715
o
Machinefabriek
È
DE
MAN
en
TE
VELDHUIS,
geves-
Aderverkalking
€233.113’:
lâltflïífíli°“°“’
Vraag
uitvoerige
gratísbrochura
aan
van
Dr.
Weises
giftvrije
hulskuur
Dr.
G
E
B
H
A
R
D
84
0m,
Arnhem.
—‚
85923
i;
machines,
met
dubbel
Woonhuis
í
en
Woonhuis
met
Kantoor
alles
spoedeisC-hende
êeValkn
behándeli‘
uitmakende
één
complex,
staande
'
en
gelegen
aan
de
Houttuinen
i‘,
en
Vleeschhouwersstrant
alhier.
Te
bevragen
N.V.
Aanneming
1u13‘.
GROENEVELD,
Spuiweg
5,
Dordrecht,
Tel.
1391.
39716
Pllíll■lll‘
H
J!"
3..
v
‚u
In
u:
z.
li.
i‘
lil
591i
■l■l■t■l■l■ll
snreller
na
naar
m.
ninnrns
nu.
1
nar
canuinalenlilsl
Toegang
VRIJ
——
Aanvang
8
uur
——
Deuren
open
half
acht
Aanvragen
om
gereserveerde
plaatsen
kunnen
niet
worden
ingewilligd.
j
g.‘
‘.
39712
Het
Bestuur
van
Z.
G.
B.
......____/
Openbare
i
Vergadering
opEVRIJDAG
|8
MEI
in
De
Vriendschap,
Groenmarkt
5
ter
beantwoording
der
vraag:
‘i
ja‘
u
‚r
Zuinig
Gemeentelijk
Beheer
Beurs
van
New-Yorî.
NEW-YORK,
16
Mei,
De
geldmarkt
was
h‘e-
den
ruim.
De
fohdsenmarkt
opende
gedrukt,
daalde
op
verkoopen,
herstelde
daarna
ten
deels
doch
liep
later
weder
terug
en
sloot,
prijshou-
denld.
‚
'
Nieuwe
koersteruggangen
voor
rSteels
andere
belangrijke
fondsen
moedigdlen
de
baissiers
aan
Het
scherpe
herstel,
dat
later
intrad,
bleef
niet
behouden.
_
M,
,
A
De
omzet
bedroeg
740.000
shares.
overleden
te
Rotterdam;
Lenía
Oattharina
Sprlon
kers
27
J‘.
Binnen‘
Wallevcst
64.
'
Ondlezrrti-‘ouwtìl:
‘B.
Brugman‘
.26
en
M.
M.
O.
Ets]
24
j.
;
A.
Klijvnl
47
en
N.
Kerslse
boom
34
j.;
J.
W:
Schotmlan
25
en.
A.
M.
de
Meer
26
j.
g
A.
Vermaas
24
en
J,
Vîa■u
Houten
22
j.;
‘A.
J‘.
Foppele,
24
enl
D.
Boer
25
j.;
Ph.
A.
Teglelaar
24
en
T.
de
Keizer
23
j.
;
J.
S.
van
Dieten
25
en
P.
Huisman
24
j.;
J.
dien
Boef
22
en
L.
wan.‘
der
Lindlen.‘
22
j.;
F,
Kuitens
28
en
J.
G.
C.
Minnebreukerr.
23
j.
;
J.
A.
Huisman
25
en
G.
Bobbvemo-ngì)
‘24
j.;
M.
‘F.
de‘
lBlruinl
20
en
A.
E.
van
der.
Put
18
j.
Getr
ouwd:
A.
J.
M.
Busch
en’
E.
A.
Ma-
síonl;
M,
van
dier
Leer
en
J.
Schenk;
W.
Kloot
en
M.
die
Korver.
suassssionrsu.
Beursoverzlcht.
AhlSTERDAhL
17
Mei.
De
Amsterdaan-
sohe
fondsenmleirlzt
droeg
hedenmiddalg
een
vrij
‘kalm
karalkter.
De
lbelangstelling
be-
paalde
zich
hoofdzakelijk
tot
eenige
voor-
aanstaande
fondsen
‘end
zelfs
daarin
ging
be-
trekkelijk
niet
veel
om.
Ûp
de
Rubbermarklt
gold
de
belalnglstclling
Amsterdam"
Rubber.
Dit
papier
bleek
gedecideerd
vast
gestemd.
opende
3‘
punten
vaster
en
steeg
later
nog
tot
157.
Tegen
slot
nam
de
belangstelling
euenigszins
af
en
werd‘
1501/2
genoteerd.
De
andere
Rubbersoorten
bleven
op
d.en
achtergrond
en
ondergingen
maar
weinig
verandering-
in
prijs.
Van
de
Oliewsialrden
genoot
Koninklijke
de
meeste
belangstelling.
De
ietsflauwere
jkoers
uit
Newi-Yoîld
bracht
‚aanvankelijk
een
eenigtszins
wifía
lende
stemming‘
te
weeg.
lllaardttar
er
wel
eenige
vraag
aanwezig
was,
“kìon
dit
papier
ten
slotte
zich
boven
den
middenprijls
van
gisrgeren
handhaven.
In
de
overige
Oliesooïten
was
nagenoeg
niets
te
doen.
-
_
De
flauwere
stelmming
voor
suiker
in
Amerika
blad
olp
onze
Cultuurmarkt
eten
nadeeligen
invlloeydl.
Demeeste
fondsen
no-
teerden
lagere
prijzen
en
konden.
daar
er
maar
weinig‘
vraag
was.
later
niet
veel
ver-
beteren.
,
‚
_
,
H.
V.
A‘.
stelde
zich
‘aanvankelijk
tot
4159
en
werdà
bij
slot
voor
461
gelaten.
De
Cultuurbanken
konden
den
midden;
prijs
van
gistweren.
evenmin
handhaven
en
noteerden
iets
flauwer.
De
handel
bleef
look
heden
beperkt.
,
In
Tabakken‘
ging
begiir-benrs
niet
veel
om.
Later
trokken
enkele
soorten
echter
iets
aan.
en
daar
er
slechts
weinig:
materiaal
baan-
wezig
was.
bewogen
de
prijzen
zich
in
op-
gaande
richting.
j
‚
Oude
Deli
‘noteerde
bij
slot
282,
Delí
Ba-
tavia!
3241/2)
Scheepvazirten
stil
en
nagenoeg
‚onveran-
derd
in‘
prijs.
_
'
-
"Amerikanen
kalm.
_
Prolongatie
31/537-3944;
pCt.
slotkoersen
14
Mei
Beleeníng
op
call.
4d
à
4Í
Wissel
Amsterdam
3913
‚
Lond.
Cabl.
Trans
4.62,75
Lond,
60
d.
zicht
4.60.50
6.64
2
pCt.
Obl.
Ver,
Staten
St.
Louis
8:
San
Francìsco
gew,
Atch.
Top.
&
S.
Fé
do.
do_
pref.
do.
do.
4
pCt.
Alg.
hyp.
Baltimorecîz
Ohio
Canadian
Pacífíc
Chesa
8a
Ohío
Chic.
6L
N.
West.
Chic.
Milw.
St.
P
Bethlehem
Steel
Corp.
Dénver
6a
Rio
Grande
g.
Erie
Spoorweg
gew.
do.
do.
1e
prei.
bi>>>î>l>î>î>>oî>>
do.
do.
Gîn.
Lien
1m
133%
Kans.
O.
South,
gevfv.
â
Illínoís
Centr
Idem
pre
.
'.
Loulsvilledn
Nash.
A‘
‚90
.„
Miss.
Kans.
à
Texas
AËÎÈI27Á
.'
do.
do,
2e
hyp.
goudobl.
Atìl
-—-‘i„.„.-
Mex.
Nation.
le
pre■ËAr"
‘711’
_
Idem
2e
pre■gA
‚
3%TT
j
3%TT
Misaouri
Pacific
E‘
5A
314%.
„_“.3.14%
N_-Y.
Centr,
&
HJR.
A72}:
■ë
Northern
Pacific
.‘_‘
/8
Norfolkôz
Western
geÏv.A,_,1071/;
s
10792
do.
4
Ct.
conv,
Obis-
——‘
N
.—Y.POntario
8a
West.
A
5
Pennsylvania
5
Phlld.
&
Readìng
5
dito
1e
prof.
17%
‚
_
17
441444
Graat
Northem
pref
A
Chicago
&Rock
Island
dzâgîì-‘fg■îwl’?
3°
‘
Pacific
Rw.
Cert.
v.—-3A;29%=„
z
„a.
Southem
Railway
‚
‚ËAÍË32EÁÏ9Ë
325/8
„t.
do.
do.
paci
ic
2?,
‘_
.25.-
Texas
8a
Paciíio
gewQA
23%“,:;
221/21Ï.
Union
Pacific
Ë,Aj136%■.,_135%
3,-
4
i
_.
4
pCt.
Alg.
Hyp.
Oèâg■sajxaz,
895/3
M.
393/4‘
i‘
Wabash
Spw.
N.
GevvhÊAjgg
91/,»
g,‘
83/.
'
‘nt.
ere.
urine
‚
n?
‘
-
4
do.
do.
gew■A
Núw■iíx
3%,
3
do.
do.
pret‘,
,“_‘A,.
333?}.
.
Am.
Smelt
8L
Ref.
C.
v.
Í
s
‚.
_
{Anaconda
Copper
‘i’
45%;
,_
49x;
,
US.
Steel
Corp.
gow.
A,
yjäímì
g;
911/4
‘
do.
do.
pre■îAïll7ygàgzll7ï/4
1173/4
‘
do.
do.
2e
5poc.„0‚;_.1021‚‚/‚;:;102%
1021/,
.
Am.
Telef.
en
Tel.
gewughAgl2l7/s
_
1215/3
n
Amor.
Car
8a
F.
.
â
172
>
123V
lggy,
.
Erie
2ez_pref_
t
‘j:
113/4
'
iver
s
oven
t”
„Uit
bìnn.
mijnen
(gefin.)■'99%
‘.
99%
99%
Uit
buitenl.
mijnen
äevyú
«667/„
66%
Amerik.
Beat
Sugar
Aí38
37%
38%
Amerik_
€9.11.
gew.
AË953/5
,5,
923/4
General
Cigar
8L
-C0.
A
ë
8472
{,‘_841/4
83%
Amor.
_Hide
8a
Leather
A
10
9%
âm.
Hiâeläz
IÍJÜEËIÛÊ
1131'.
A
51%
51
mer.
eep
.
e
.
‘z
4.
pCt.
Conv.
Oblig.
v,
87j
àgsa
"j;
îä■erc.
läaíubberM
gew.
A
,7,»
4%
4%
em.
ere.
arme
‘
m
'
Pittsburg
Coal
Central
Leather
_,
Studebakgr
Gulf
States
Steel
gew.
A
84%
83%
834/3
d0.
do.
do.
prof.
A
1001'
1001'
1001'
6
pCt.
0
83%
agaat;
gew.
A
62
613/4
1
gew.
A
31V,
31
301/2
î‘
gew.
A
113%
110%
1107/3
J‘
a
.
a1
re
eer
.
=
om.
on
.
aand.)
'
‘j’
Laten.
T1‘
Bieden“.
‘Ex
div.
‘*
Ex-right.
jsälesiiï■iío
te
lîonà
int!‘
t■m
/
14080
n
‘Lil/ia
Det
vetgedrukte
datum
is
de
laatste
no-
teerina‘.
KUEIUEN
EER
EDELFE
METALEN.
Medegedeeld
door
H.
DRIJFHOUT
à
ZOON.
Amsterdam.
Ongefíneerd
Goud
in
baren
f
l685.—
per
K.G.
fijn,
Ongefíuoerd
Zilver
in
baren
53.50
per
KG
fijn.
0.00221}
102%
‚
Parijs
zicht
‚.
Berlíjn
.
15
Mei
4l-
à
4}
39
13
4.62.87
4.60.62
6.67
0.0022}
102%
1215/8